Når budskapet fram?

Vissa uppdrag är gulligare än andra. Här har jag precis färdigställt en webbsida för Drömgårdens Kennel. Ett uppdrag som jag hoppas pågår länge 🙂

Har lite funderingar kring det här med webbsidor och dess layout. Stora vackra bilder i all ära men ibland glöms budskapet bort.

Då bilderna blir så stora så att den täcker nästan hela skärmen, innebär ju detta att texten och det viktiga som vi vill förmedla hamnar längre ner vilket innebär en massa ”skroll” och flera knapptryckningar.

I detta mediebrus har vi bara någon sekund på oss att få kontakt med våra besökare. Och på lika kort stund kan vi förlora dem.

Vad är det vi vill med vår webbsida? Vad är syftet med den? Och når vårt budskap fram? Kanske detta bör komma i första hand istället för stora ”flashig” bilder.

Bara en tanke…

Vad kan du bidra med?

Sitter just nu och uppdaterar min tjänst ”Handledning i Grafisk profil” och är inne på avsnittet om företagets värdegrund. Ställer mig själv frågan som även ska besvaras av de som deltar i denna handledning :

Vad kan du bidra med som gynnar din kund och/eller omvärlden?

Om du kan svara på den frågan har du lagt grunden för ditt marknadsföringsarbete och ditt löfte till marknaden. Den är intressant, viktig och tål att tänkas på… många gånger.

”Din värdegrund är den kompass som talar om hur du som företagare ska agera mot omvärlden”

Marknadsföring och grafisk design för webb och papper.