moodboard16

Efter några veckor av ”torka” har kreativiteten och lusten återvänt. Jobbar just nu med produktion av några webbsidor och har funnit en både rolig och inspirerande metod att få min kund att vara delaktig och agera för att nå ett tillfredsställande resultat.

Moodboard – kollage

Då mina kunder för det mesta är små- eller ensamföretagare saknar de ofta en viktig men bortglömd del i företagandet – en grafisk profil, se förklaring längre ner på sidan. Och kanske det inte finns resurser just nu att ta tag i detta. Jag ber då min kund att göra en moodboard, att bläddra i tidningar, klippa ut färger, bilder, bokstäver, citat, ja allt som tilltalar och helst utan att fundera så mycket utan bara ta det som känns bra i kroppen. Visst kan man titta på nätet också men det är en go tillfredsställelse när moodboarden är klar och den nästan blir som en tavla att spara och titta på ibland.

Denna metod är känd i inredningssammanhang men funkar så bra vid många andra tillfällen. Så har du som jag har haft ”torka” eller ska skapa något för dig själv, är detta ett bra och roligt sätt att komma igång.

Lycka till! 🙂

Vad är en grafisk profil undrar du?

Man kan enkelt uttryckt säga att det är företagets ”ansiktet utåt”, den enhetliga designen som löper som en röd tråd genom allt som lämnar företaget i form av webbsidor, trycksaker, förpackningar, logotyp m m.