”Syftet med en grafisk profil är att ge ett gott intryck och skapa igenkänning”


Fredag den 13 januari
startar första gruppen Handledning i grafisk profil för 2017. Fem deltagare får då sin första uppgift – att skapa en Moodboard. Välkommen till detta tillfälle att ta fram din egen grafiska profil. Mer info och anmälan >>

Jag känner så starkt för det här då jag vet hur viktigt det är att vara konsekvent och visa omvärlden att man är seriös. Och få en chans att bli ihågkommen. Det behöver inte vara dyrt och besvärligt. Om du är ensamföretagare, nyföretagare eller småföretagare och inte ägnat grafisk profil någon tanke då vill jag gärna ha din uppmärksamhet nu…

VAD ÄR EN GRAFISK PROFIL?
Man kan enkelt uttryckt säga att det är företagets ”ansiktet utåt”, den enhetliga designen som löper som en röd tråd genom allt som lämnar företaget i form av webbsidor, trycksaker, förpackningar, logotyp m m.

VARFÖR HA EN GRAFISK PROFIL?
Vi möter fler och fler visuella intryck, vi ska synas tillsammans med mängder av företag. Det är viktigt hur du presenterar ditt företag både i tryck och på webben, vad du ger för intryck och avtryck, att du är konsekvent. Är du dessutom ensamföretagare är DU ditt företag, i allt du säger och i allt du gör i alla lägen.

Hör av dig till mig om du har frågor eller synpunkter.