Workshop Företagets image
Eller företagets grafiska profil som det också heter. Det är bra för ditt företag att ha en grafisk profil. Att vara konsekvent och visa omvärlden vem du är och att du är seriös. Och få en chans att bli ihågkommen.
Om du är ensamföretagare, nyföretagare eller småföretagare och inte ägnat grafisk profil någon tanke då rekommenderar jag dig att göra det. På sikt kommer det att gynna ditt företag. Du kan börja med att delta i en workshop och få mer insikt i vad det egentligen innebär att ha en Grafisk profil och vad du kan vinna på det?
Exempel på vad en workshop kan innehålla:
– Vad är en grafisk profil och vad innehåller den?
– Varför ska vi ha en grafisk profil?
– Viktigt att tänka på.
– De fem stegen.
– Frågestund.
Syftet med en grafisk profil är att ge ett gott intryck och skapa igenkänning
Grafisk profil är enkelt uttryckt företagets ”ansikte utåt”. Det är den enhetliga designen som löper som en röd tråd genom allt som lämnar företaget i form av webbsidor, trycksaker, förpackningar, logotyp m m. Genom uppgifter, analyser och ställningstaganden tar vi oss igenom denna roliga och kreativa process. Nedan presenteras vad som ingår i en workshop. Beroende på om workshopen är vid ett eller flera tillfällen, kan den se lite annorlunda ut.
Är detta något för dig, hör av dig så ser vi om vi kan få ihop ett gäng som vill bli bättre på att bli igenkänd.
PERSONLIGT VARUMÄRKE
1. Moodboard
2. Värdegrund
3. Framgångsfaktorer
4. Slogan – varumärkeslöfte
GRAFISK PROFIL
5. Profilfärger
6. Typografi och skrivregler
7. Företagets logotyp och symbol
8. Mallar: brev, faktura, visitkort