0703296244 monica@mikar.se

Webbdesign med fokus på enkelhet

När jag jobbar med din webbsida är det alltid fokus på dina besökare. Jag vill bl a att besökarna ska uppfatta sidan som fräsch, enkel att navigera och med relevant information. De ska direkt kunna se företags inriktning och det ska vara lätt att hitta information som t ex öppettider, kontaktuppgifter och vad ditt företag kan göra för dina besökare.

Jag använder WordPress som plattform som idag är ett modernt publiceringsverktyg för webbsidor och bloggsidor, med fokus på utseende, webstandard och användarvänlighet.

WordPress är ett tillförlitligt webbverktyg där du, med någon timmes utbildning, kan uppdatera din hemsida själv. Sidan blir också responsive d v s den anpassas efter dagens visningsalternativ, som smartphone, surfplattan och datorn. Se några webbsidor som jag gjort…

Trycksaker – foldrar, broschyrer och logotyper

Hur ser du ut? Har du hittat din profil som du kan använda i din kommunikation med marknaden och är din profil konsekvent? Utifrån dina önskemål och eventuell grafisk profil producerar jag:

– foldrar
– broschyrer
– logotyper
– visitkort
– övrigt marknadsföringsmaterial

Till min hjälp har jag Västkustens tryckeri i Stenungsund och Typoprint i Göteborg när  material ska tryckas. Se några foldrar och logotyper som jag gjort…

Grafisk profil i syfte att bli ihågkommen

Vad är en grafisk profil? Man kan enkelt uttryckt säga att det är företagets ”ansiktet utåt”. En enhetlig design som löper som en röd tråd genom allt som lämnar företaget i form av webbsidor, trycksaker, förpackningar, logotyp m m.

Det ska till exempel vara lätt för alla att känna igen information och tjänster/produkter som är förknippade med företaget. Det ska också vara lätt för leverantörer att producera material som följer rätt design. Man tar därför fram en så kallad grafisk manual med riktlinjer för hur den grafiska profilen får användas. På så sätt kan man säkerställa att allt material blir enhetligt, trots att det produceras av flera olika tillverkare.

Jag hjälper dig att ta fram din grafiska profil. Du kan välja antingen i en workshop tillsammans med andra eller att jobba enskilt med mig som handledare.

Kurser, föredrag & workshops

Har ditt företag en Grafisk profil? När man pratar om grafisk profil står många småföretagare helt ovetande om vad det innebär. Det är synd då det är just den grafiska profilen som ska få marknaden att komma ihåg just ditt företag och varumärke.

Vad är då en grafisk profil?
Enkelt uttryckt kan man säga att det är företagets ”ansiktet utåt”.
Den enhetliga designen som löper som en röd tråd genom allt som lämnar företaget såsom logotypen, trycksaker, webbsidor, bloggar m m.

Exempel på vad en workshop kan innehålla:
– Vad är en grafisk profil och vad innehåller den?
– Varför ska vi ha en grafisk profil?
– Viktigt att tänka på.
– De fem stegen.
– Frågestund