Grafisk profil – för att bli igenkänd

Det är fullt upp i kreativitetens tecken och det är så roligt. Just nu är det ett flertal webbsidor som ska designas och härom dagen blev en grafisk profil klar. Ett företag som snart öppnar sina dörrar på nätet och ska sälja fantastiska munkar och muffins.

 

 

Återkommer ofta till det där med ”grafisk profil” då det är så viktigt. Särskilt i dessa dagar, skulle jag säga, då reklamen har en stor plats i alla sociala sammanhang på nätet.

Vi ska ju synas tillsammans med mängder av företag och försöka ta oss in i människors hjärnor och inte minst hjärtan. En bra början är att ha en grafisk profil (företagets ansiktet utåt) och vara konsekvent så att du blir igenkänd.

 

”Syftet med en grafisk profil är att ge ett gott intryck och skapa igenkänning”

 

Det är viktigt hur du presenterar ditt företag både i tryck och på webben, vad du ger för intryck och avtryck, att du är konsekvent. Är du dessutom ensamföretagare är DU ditt företag, i allt du säger och i allt du gör i alla lägen.

Ville bara påminna om detta 🙂