portfolio-folder

De kunder som jag haft genom åren har för det mesta varit goa kunder. Men det finns några som kvalar in till att vara ”drömkunden”. Om jag nu ska analysera och förstå varför de är det, finns här några egenskaper som jag hittar hos dem.

Drömkunden:
– Uppskattar kvalitet och vet att man får det man betalar för.
– Sätter värde på synpunkter, ärlighet och rak kommunikation.
– Förstår att grafiskt arbete är en lång process.
– Svarar alltid på mail eller via sms inom kort.
– Uppskattar och inspirerar mig som leverantör.
– Hör av sig och vill äta lunch med mig lite då och då.
– Betalar alltid i tid och utan problem.

Men för att få drömkunden bör man titta på hur jag ska vara och agera som leverantör om man tittar på ovanstående egenskaper hos min drömkund:
– Vara tydlig och konkret i mötet med kunden.
– Vara rak och ärlig.
– Vara stolt och veta mitt värde som leverantör.
– Återkopplar alltid inom kort.
– Leverera i tid eller innan avtalad tid.
– Vara nyfiken på min kund och intresserad av hur det går.
– Äter mer än gärna lunch med mina kunder.
– Har alltid en fakturaspecifikation på gjort arbete.

/Monica